Mastering
DMM (Direct Metal Mastering) – ezzel a technológiával a lemezeket egy tiszta réz réteggel ellátott acélkorong felhasználásával állítják elő. Az audio jelet közvetlenül a rézlemezre írják. A különbség a hagyományos gyártáshoz képest az, hogy ez a folyamat egylépcsős – ellentétben a szokásos háromlépcsőssel. Ennek eredményeként csökken a visszhang, a zaj és a súgás.
Miután a Neumann céget átvette a német Sennheiser mikrofongyártó, már nem gyártanak új esztergagépeket és nem szállítanak alkatrészeket sem. Csak 6 ilyen eszköz van a világon. A DMM préselés legjobb példáit általában a Teldec (Németország) vagy az EMI (Egyesült Királyság) címkéin láthatjuk az 1980-as évek kezdetéről.
Half Speed Mastering – a vinyl feleakkora sebességű vágásának folyamata. Az esztergagép és a fő tápegységet feleakkora sebességgel, azaz 16 2/3-dal működtetik. Helytelen sebességgel futnak össze – lassan.
Minél több időt töltünk egy barázda kivágásával, annál pontosabb munkát végzünk. Észrevehető különbség van a valós időben létrehozott felvételek és a kétszeres időráfordítással létrehozott felvételek között.
Direct to Disc – a magnetofon szalagokra történő felvétel megérkezése előtt mindent „direct to disc” módon rögzítettek. Nagyon nagy kihívást jelent, mert abszolút mindent élőben kell rögzíteni, komolyabb zenei vagy technikai hibák nélkül. A dal rögzítése után már nincs lehetőség további szerkesztésre. Manapság ez a technológia ismét nagy népszerűségnek örvend. Részben a Third Man Records Jack White-jának köszönhetően. Az egész alkímia abban rejlik, hogy a zenészeknek "elsőre" kell, hogy sikerüljön a felvétel. Mindennek ellenére néha előfordul egy-egy hiba, és talán ez az, ami egyfajta varázslatos pillanatot és hitelességet ad egy ilyen felvételnek.
Általában azonban érvényes, hogy felvételek stúdiós masteringje az LP-k számára történik, és eltér a
CD-k és további formátumok master munkáitól.